Options Put The Needle On The Record with Billy Jam: Playlist from June 14, 2013 Options

Billy Jam's avatar View Billy Jam's profile Options


Hip-hop and rap. Yeah, that's where my heart's at. But any genre will fit as long as it ain't crap!

Fridays 7 - 8pm (EDT) | On WFMU | 91.1, 90.1, 91.9 FM & wfmu.org
WFMU LIVE Audio Streams (Get help):   Pop-up  |  128k MP3  |  32k MP3  |  24k Real  |  24k Windows

<-- Previous playlist | Back to Put The Needle On The Record with Billy Jam playlists | Next playlist -->


Options June 14, 2013: Put The Needle On The amEdeo Record

Listen to this show: | Add or read comments

Artist Track Album Label Year Format Approx. start time
Ice T vs Ice T  Cops Hate Kids, Kids Hate Cops (PTNOTR mix)   Options          
Eaters  Identity Crisis   Options Wives         
When Saints Go Machine  Love And Respect feat. Killer Mike   Options       Single  0:02:52 ()
The Quakers  Jobless (feat. Quite Nyce)   Options         0:05:07 ()
YZ  (So Far) The Ghetto's Been Good To Me   Options         0:07:01 ()
Intelligent Hoodlum  Mad Brothas Know His Name   Options   Tuff Break Records    12"  0:11:28 ()
Intelligent Hoodlum  Grand Groove Pt II   Options   A&M  1993  12"  0:14:11 ()
Icey Jaye  It's Just A Girl Thing   Options   Arista  1990  12"  0:18:04 ()
Ice Cube  Steady Mobbin   Options   Priority  1991  12"  0:21:57 ()
Ice Cube  What Can I Do?   Options   Priority  1994  12"  0:25:30 ()
Ice T  New Jack Hustler (Nino's Theme) master radio mix   Options   Giant/WB  1991  12"  0:29:44 ()
Ice T  Squeeze The Trigger   Options   Sire/WB  1987  12"  0:34:10 ()
Intelligent Hoodlum  Arrest the President (Assault Mix)   Options   A&M  1990  12"  0:39:38 ()
Insane Poetry  How Ya Gonna Reason With A Psycho?   Options   Nastymix  1992  12"  0:43:53 ()
Insane Poetry  How Ya Gonna Reason With A Psycho? (INST)   Options   Nastymix  1992  12"  0:49:13 ()
Dubtribe Sound System  Kick Some Shit   Options   San Francisco House Culture      0:52:15 ()
 
Music behind DJ:
Dawgisht 
GatorAde   Options Dump or Die vol. 2  TNX      0:57:58 ()


Listener comments!

Avatar Fri. 6/14/13 6:53pm TheRapperWithNoName:

Big ups to Big Bill Jam for puttin the name in lights. Got the dank and the brew on deck, just ate a pizza to the neck, WFmuch respect
  Fri. 6/14/13 7:00pm Steve in Montclair:

Finally tuning in live and not in the archives
  Fri. 6/14/13 7:01pm Eons One:

Erraaay! Glad to see you on the schedule again Billy! Bummed our gig with DJ Stef got cancelled.
  Fri. 6/14/13 7:01pm Marc B:

what up all - good way to start my weekend here every Friday - usually in the car - but at home this week since I got day off. Thanks for the jams, BillyJams - love scratchin'
  Fri. 6/14/13 7:03pm Steve in Montclair:

yeah the new schedule is missing some of my fave WFMU slots
Avatar Fri. 6/14/13 7:05pm TheRapperWithNoName:

Billy, you hear that Killah Priest double album yet? The Psychic World Of Walter Reed. straight BANGER. 8 Deer Ocelot Claw, in the building. WFMU or choke yourself!
Avatar Fri. 6/14/13 7:11pm Billy Jam:

heard part of it - and yeah - its a goodie - missed ya last week RWNN - glad u r here now...yeah Eons too bad our gig got pre-empted by owner's birthday party - but next time......shout out to amEdeo, Marc, Steve, Timi, Eber, and Spidey
Avatar Fri. 6/14/13 7:11pm spodiodi:

This track kills
Avatar Fri. 6/14/13 7:11pm Billy Jam:

PS - graffiti pics all taken in downtown Oakland, CA
Avatar Fri. 6/14/13 7:11pm spodiodi:

nice. hey from sf
Avatar    Fri. 6/14/13 7:12pm spidermank:

loving this YZ , loving the Graff pics , loving WFMU Billly Jaaaaaaaaammmm , maaan i am such a fan , it's almost embarrassing

choice riddims as allways
Avatar Fri. 6/14/13 7:13pm Billy Jam:

thanks Spidey - yo Spodi - "fancy as fuck" :)
Avatar Fri. 6/14/13 7:14pm spodiodi:

haha
Avatar Fri. 6/14/13 7:15pm spodiodi:

got more loot than Ebenezer
Avatar Fri. 6/14/13 7:15pm TheRapperWithNoName:

Much love again for last weeks shout out, I caught the archive right away. Was floatin out there in the ether during the broadcast, if ya NAH MEAN. WFMU and dont forget it, represent it. YOOOOOOOU KNOOOOOOOOOOW
  Fri. 6/14/13 7:16pm Marmalade Kitty:

That's Marty McFly's plectrum on the home page; before he blows himself up!
  Fri. 6/14/13 7:16pm Marc B:

this is my shit right here - this kind of 90's hip hop when it was at its best with every record a keeper!
  Fri. 6/14/13 7:19pm Steve in Montclair:

shit thought it was gonna be Jackson 5 - LOL
  Fri. 6/14/13 7:19pm Tall Paul:

Yo Bill, how are things? Checking in and enjoying the show. Always love good HipHop. Graf is dope too. Later Peace
Avatar    Fri. 6/14/13 7:20pm spidermank:

feels like summer listening to these choons , even though its pissing down chilly shite biscuits here in manksville , WFMU saves lives with vibes, Smack on the button Billy
Avatar Fri. 6/14/13 7:20pm spodiodi:

another sweet track, Billy Jam
Avatar Fri. 6/14/13 7:21pm ALF of Hip Hop Slam:

Hey what's going on everybody?!
Avatar Fri. 6/14/13 7:22pm spodiodi:

Never heard this... sounds like L'Trimm
Avatar Fri. 6/14/13 7:22pm spodiodi:

yo alf
  Fri. 6/14/13 7:22pm Tall Paul:

Yo Alf, how are things? Good to see ya
Avatar    Fri. 6/14/13 7:23pm spidermank:

classics going down ALF ,,, usuall business , bop n load,,, yeeehaaaw
Avatar Fri. 6/14/13 7:23pm TheRapperWithNoName:

STEADY MOBBIN
Avatar Fri. 6/14/13 7:24pm ALF of Hip Hop Slam:

@Tall Paul Outstanding man! About to go on a well deserved vacation.
Avatar Fri. 6/14/13 7:26pm Billy Jam:

What up loc? - Hey ALF - good to have u tuned in....hey Tall Paul in Dublin! - @Spodi - good call on the L'Trimm similarity - same period from young female rappers - just found an interview I did with Icey Jaye back in 1990 on KALX
Avatar Fri. 6/14/13 7:27pm TheRapperWithNoName:

POLICE AINT GETTIN NO DUMBER - Cube
  Fri. 6/14/13 7:28pm Marc B:

Ice Cube! West side!
Avatar Fri. 6/14/13 7:30pm spodiodi:

More Ice Cube
Avatar    Fri. 6/14/13 7:30pm spidermank:

WTF is it about 90's hop? i am happily trapped in that vibe and all modern day equivalents , uncontrolabley danceablely coolfull, i reckon.
Avatar Fri. 6/14/13 7:30pm spodiodi:

Or more Ice T
  Fri. 6/14/13 7:31pm Marmalade Kitty:

Did you hear about Tim Dog?

allhiphop.com...
Avatar Fri. 6/14/13 7:32pm Billy Jam:

@ spidermank - I think it was still about being original in terms of samples used and lyrics written - whereas today (with popular rap at least) copying or "paying homage" (ripping off) others is accepted - and it is more about making a good hook and less about deep lyrics
Avatar Fri. 6/14/13 7:33pm spodiodi:

Ice T is a smart man
Avatar Fri. 6/14/13 7:34pm Billy Jam:

totally agreed Spodiodi - and a good guy who truly loves hip-hop
  Fri. 6/14/13 7:41pm Marc B:

This is some good old style, bad ass rap - thanks for playing it!
Avatar    Fri. 6/14/13 7:41pm spidermank:

good answer Billy cheers , propper respect for how you allways play new stuff that has those same qualities , its an ocean of bullshit out there in mainstream land ,thanks for keeping my musical faith alive Biilly
  Fri. 6/14/13 7:42pm Eons One:

Percy Chapman, the G.O.D.
Avatar Fri. 6/14/13 7:44pm spodiodi:

what spidermank said
Avatar    Fri. 6/14/13 7:49pm spidermank:

someone better tell Ken he needs to order shitloads of more gold fav stars , i am using up a whole shedload more than my fair share
Avatar    Fri. 6/14/13 7:51pm spidermank:

instru mental wikkid shit right there
Avatar Fri. 6/14/13 7:52pm Billy Jam:

thanks for the kind words Spidey and the ditto Spodi - as that is what I try to do - play great old stuff plus find good new music
  Fri. 6/14/13 7:55pm Marmalade Kitty:

Hip-Hop & Rap deserves more than 1 hour per week! Just saying..
Avatar Fri. 6/14/13 7:55pm Billy Jam:

this track had 29 "shits" that I had to edit backwards ("ish")- hah hah/////THANKS 4 Listening - TNX to amEdeo for board op and show title inspiration - -Thanks Marmalade Kitty!
Avatar Fri. 6/14/13 7:55pm spodiodi:

I agree with Marmalade Kitty
  Fri. 6/14/13 7:57pm Tall Paul:

Yo Bill really feeling this track nice and funky just right for the weekend.
  Fri. 6/14/13 7:58pm Marc B:

great show but over way too soon - thanks WFMU!
Avatar    Fri. 6/14/13 7:59pm spidermank:

class
Avatar    Sat. 6/22/13 11:46am fred:

Another great show, but one hour is not enough
Post a comment!
Name:
Email address
(optional, not public):
Your comment: (No HTML, please)
(C) 2014 WFMU. Generated by KenzoDB, (C) 2000-2014 Ken Garson